בית | ההבדלים בין בניית אתרים לבין בניית דפי נחיתה בלבד

ההבדלים בין בניית אתרים לבין בניית דפי נחיתה בלבד

בניית דפי נחיתה

בניית אתרים ודפי נחיתה הוא צורך עבור בעלי חברות ועסקים, לרוב. אתר הוא בית, דף נחיתה הוא דלת הכניסה אליו. הדלת אמורה להיות אפקטיבית ואטרקטיבית גם יחד. חשוב שהעיצוב שלה יהיה מרשים, שובה עין, מזמין. אבל חשוב יותר שהיא תיתן ולמעשה תייצר כבר במבט ראשון (מהיר וחולף חיש-קל...) סקרנות ועניין; שהיא תיצור אצל הגולש / לקוח עתידי תחושה כי כדאי לו להיכנס, הביתה, כי הכניסה תועיל לו. כי לאחר שיפתח את הדלת הוא ימצא את מבוקשו, יקבל מענה לצורך או לרצון, ערך מוסף, משהו שישפר את איכות חייו.

דף נחיתה מול אתר אינטרנט

דף נחיתה אמור להיות מרוכז, תמציתי, "ישר ולעניין"- במירכאות ובלעדיהן. הוא אמור למסור את המידע מה הוא המוצר או השירות המוצעים, כיצד ניתן ליצור קשר ופשוט להזמין. חד וחלק. דף הנחיתה אמור להניע לפעולה - להשאיר מספר טלפון, להצטרף למועדון, להזמין מקום, שירות או מוצר.

בעוד שדף נחיתה הוא דף, אחד, בודד ולא יותר מזה, מעצם היות ככזה אינו מתאים לכל. מול דפי נחיתה עומדים אתרים הנבנים על ידי המתמחים בבניית אתרים שהם למעשה "בתים" גדולים ומרהיבים, בעלי תוכן רב שלא ניתן להכניס בדף אחד, אתרים שלמים קיימים למטרות אחרות, בעוד שדף נחיתה לא יישאר לאורך זמן, אתרים כן נבנים במטרה להישאר ולייצג את מי שעומד מאחוריהם לזמן ארוך ורב יותר.

למי מתאים בניית דפי נחיתה, למי בניית אתרים?

אם אתם מחפשים מומחים בתחום של בניית אתרים אתם מחפשים גם מומחים לבניית דפי נחיתה. דף נחיתה מיועד ומתאים לכל מי שמעוניינים להציג מידע או פרסום ממוקד. בעלי מקצוע, ספקי מוצר או שירות, אשר אין להם מלל רב ולצרכיהם עשוי להספיק דף נחיתה עם מעט מלל, תמונה, פרטים ליצירת קשר. מלאכת בניית אתרים מנגד עשויה להתאים לאותם גורמים, רק שכאן הם מעוניינים להרחיב על הדברים מעבר לדף בודד.

לדוגמא, להראות קטלוגים שלמים לגולשים, להרחיב בתכנים שיוכלו ללמוד אודות ההיצע, לספק חוות דעת של לקוחות והמלצות, להכיל פורומים ועוד.

עלויות של בניית דף נחיתה מול עלויות של בניית אתר שלם הן נמוכות יותר מן הסתם, אך חשוב לזכור שמדובר בכל מקרה במוצר אחר, לגמרי. חשוב לדעת ולהבין את מטרת המוצר, כאמור לדף נחיתה ואתר אינטרנט תפקידים שונים וייחודיים.

כמה זה עולה לנו?

בשנים האחרונות התחרות בשוק מרקיעה לשחקים, וכל יום צצים בוני אתרים שמציעים את מרכולתם במחירים שונים. חשוב לא ליפול בפח של חובבנים ולבקש לפני הזמנה לראות תיק עבודות ואפילו לנסות לשמוע את דעתם של לקוחות. תחום בניית האתרים נחלק ללא מעט סוגים, כאשר כל אחד מגיע עם תג מחיר בנפרד. למשל, אתר תדמית, אתר חנות וירטואלית ופורטל לא יהיו זהים בעלות שלהם, לכן חשוב לקבל הצעת מחיר מפורטת אודות המוצר שאתם צריכים ועתידים לקבל.