בית | היתרונות והחסרונות של דף נחיתה לבית דפוס

היתרונות והחסרונות של דף נחיתה לבית דפוס

דף נחיתה הוא עמוד אינטרנט שמטרתו לייצג את בית הדפוס ולהניע לקוחות לפעולה.
היתרון הוא פנייה לקהלים רחבים ומגוונים, אך החיסרון הוא שקשה לעקוב אחר האפקטיביות ושיש צורך בקידום מאסיבי.
בנוסף, כדאי לשים לב להבדלים בין דף נחיתה לכרטיס ביקור


נוכחות באינטרנט חיונית לבתי דפוס שרוצים לשמור על קשר עם לקוחות קיימים או לפנות ללקוחות חדשים. אחת הדרכים לעשות זאת היא לבנות דף נחיתה ייעודי. בניגוד לאתר אינטרנט גדול שמחייב השקעה של זמן ומשאבים, את הדף אפשר לבנות באופן מהיר יותר. בנוסף, לדף נחיתה יש מספר יתרונות משמעותיים:

א. זמינות ונגישות – ניתן לבנות דף נחיתה עבור מוצר ספציפי, שירות או מבצע. הקמת הדף מתבצעת בשעות ספורות בלבד והוא זמין עבור גולשים מכל רחבי העולם. הגישה אל הדף היא מכל מחשב עם חיבור לאינטרנט או טלפון נייד.

ב. עלות – זול יותר להקים דף נחיתה מאשר אתר אינטרנט. התוצאה היא שימוש בדפי נחיתה גם עבור עסקים קטנים, עצמאיים ואנשים פרטיים.

ג. הנעה לפעולה – אפשר להשתמש בדף הנחיתה כדי להניע לקוחות לפעולה. ניתן לנצל את הדף על מנת לאסוף פרטים של לקוחות, או לחילופין להפנות ממנו לדפי המוצר באתר הרשמי או לכל מקום אחר לפי בקשת הלקוח.

מצד שני, יש גם חסרונות לבניית דפי נחיתה. ראשית, לא כל בתי הדפוס יכולים להסתפק בדפי נחיתה מצומצמים על מנת להציע את השירות או המוצר שלהם. הרבה עסקים צריכים מינימום אתר אינטרנט אחד גדול ומעודכן כדי לפנות ללקוחות חדשים ולשמור על קשר עם הלקוחות הקיימים. מעבר לכך, קשה לעקוב אחר האפקטיביות של דפי נחיתה ובכל מקרה נדרש שיווק מאסיבי שלהם ליצירת בולטות על פני המתחרים.

מה ההבדל בין דף נחיתה לבין כרטיס ביקור?

בתי דפוס שרוצים לנצל את היתרונות של דפי נחיתה צריכים לזכור את ההבדלים ביניהם לבין כרטיסי ביקור. בראש ובראשונה, כרטיס ביקור הוא אמצעי יעיל וזמין יותר שאותו ניתן לספק ללקוחות באופן אישי.
קל יותר לשמור על קשר אישי עם לקוחות באמצעות כרטיס ביקור ייעודי, לעומת דף נחיתה שאמור לפנות גם לאנשים שלא מכירים את בית הדפוס או את השירותים שהוא מציע.

הבדל בולט אחר בין דפי נחיתה וכרטיס ביקור הוא באופן שבו בונים ומקימים אותם.
בעוד הכרטיסים מודפסים על גבי נייר ולכן הם פחות עמידים, דפי הנחיתה נמצאים באינטרנט ואפשר להפיץ אותם בקלות לכל רחבי העולם.
מהבחינה הזו יש יתרון לדפי הנחיתה ובתי הדפוס צריכים לחשוב איך להשתמש בו בצורה הטובה ביותר.

ההמלצה העקרונית היא פשוט לשלב בין דפי נחיתה, אתר אינטרנט וכרטיסי ביקור.
אפשר לחלק את הכרטיסים ללקוחות שמגיעים לחנות ובמקביל להפנות אותם לאתר הרשמי.