בית | חיתוך בלייזר- טכנולוגיה בשרות העיצוב.

חיתוך בלייזר- טכנולוגיה בשרות העיצוב.

כבר שנים שאנחנו מסתכלים על טכנולוגיית קרני הלייזר כמשהו עתידני, או טכנולוגיה שנמצאת רק במפעלים מתוחכמים עתירי טכנולוגיה וידע. אז החדשות הטובות הם שטכנולוגיית חיתוך בלייזר כבר כאן מזמן והיא עושה פלאות בחיי היום יום שלנו. לא רק במוצרי החשמל והטכנולוגיה שאנחנו רוכשים לעצמנו, אלה כבר בכול מקום.

 חיתוך בלייזר -מחדשנות טכנולוגית לחדשנות עיצובית

טכנולוגיית חיתוך בלייזר מאפשרת חיתוך בחומרים שונים החל מחומרים רכים כמו נייר, קרטון, פלסטיק, סיליקון, בדים, ועד חומרים קשים יותר כמו זכוכית, עץ ומתכות שונות. החיתוך בעזרת לייזר מאפשר רמת ביצוע מקסימלית בכל מה שקשור בדיוק, למעשה חיתוך בלייזר היא אמנות החיתוך והדיוק בכבודה ובעצמה.

אם אנחנו מכירים עד היום חברות עתירות ידע וטכנולוגיה הבונות חלקי מטוסים או מכונות בעזרת חיתוך לייזר אז היום ניתן ויחסית באופן פשוט ולא יקר להשתמש בטכנולוגיה של חיתוך לייזר גם בדברים הפשוטים של היום יומיים שלנו כמו עיצוב בגדים בניית מודלים ושבלונות או כל מודל שהיינו רוצים לתכנן ולבצע. 

המכונות המשמשות לחיתוך בעזרת קרני לייזר מדברות היום באופן ישיר עם כל תוכנות העיצוב המוכרות כמו פוטו שופ, אוטוקד המוכרות ועד תוכנות מקצועיות יותר אשר מאפשרות עיצוב של מוצרים ומודלים הניתנים לחיתוך בעזרת חיתוך לייזר ומאפשרות לאדריכלים, מעצבים, נגרים, תכשיטנים ועוד רבים לבנות את המוצרים בצורה טובה קלה ובעיקר מדויקת.

בין הראשונים לאמץ את הטכנולוגיה היו האדריכלים אשר בעזרת הטכנולוגיה של חיתוך בקרניי לייזר יצרו מודלים תלת מממדיים מחומרים קלים כמו עץ וקרטון הממחישים בצורה מדויקת את המבנה אותו הם מבקשים לבנות על כל פרטיו ובכך הם יכולים להציג את החזון עוד בטרם הונחה. כך גם מעצבי המוצר, מעצבי הפנים, מעצבי אופנה ואמנים נוספים.

לאחרונה אף נתקלתי באמני גרפיטי המנצלים את הטכנולוגיה החדישה לטובת אומנות הרחוב הוותיקה, כאשר בעזרת חיתוך בלייזר הם בונים שבלונות מורכבות של תמונות וכיתוב ובעזרת ריסוס יוצרים מייצגים ייחודיים ומדויקים אשר לא ניתן לבצע ביד חופשית אלה דורשים ירידה לפרטים מאוד קטנים.

לייזר גם בשירות החריטה

פעולה עיצובית נוספת הניתנת לשימוש בטכנולוגיית הדיוק של קרני הלייזר היא החריטה, בדומה לחיתוך לייזר המאפשר חיתוך מדויק מאוד בבניית מודלים או שבלונות, בעזרת קרן לייזר ניתן גם לבצע חריטה מדויקת של קווים ופיתוחים מורכבים ככל שיהיו בחומרים שונים ובכך ליישם רעיונות מורכבים.

אז אם יש לכם רעיון למוצר או סתם לעיצוב פרטי שלכם, כדאי לכם להכיר את היכולות של חיתוך בלייזר ובקלות תוכלו למצוא סטודיו שיבצע לכם אותו.