בית | קידום ביוטיוב – חלק בלתי נפרד ממערכת הקידום

קידום ביוטיוב – חלק בלתי נפרד ממערכת הקידום

כשאנחנו רוצים לקדם את העסק שלנו באינטרנט, אנחנו יוצרים תוכנית שלמה כיצד לעשות את זה ולא פחות חשוב, היכן לעשות את זה. בדרך כלל אנחנו בוחרים במערכות כמו גוגל ופייסבוק, כשהמטרה היא גם לקדם את העסק במקומות כמו בלוגים ורשתות חברתיות אחרות. כך אנחנו זוכים לחשיפה משמעותית בקרב גולשים רבים. 

במהלך השנים אל תוך המערכת שלנו נכנסה זירה חדשה, קידום ביוטיוב. מדובר על קידום באמצעות סרטונים אשר מיועדים לחשוף את העסק בצורות שונות לגולשים בארץ ובעולם, תלוי באופי של העסק ובמטרת חשיפתו.

קידום ביוטיוב עובד בצורה שונה מאשר קידום רגיל, מעצם העובדה שהוא דורש מאיתנו להכין סרטונים, דבר שעולה הרבה יותר כסף ודורש יותר אמצעים וזמן, מאשר קידום בפייסבוק או גוגל, שהוא הרבה יותר טקסטואלי ופחות יקר.עם זאת, באמצעות קידום נכון ביוטיוב אנחנו יכולים לזכות בחשיפה מאוד גדולה אשר הרבה פעמים עובדת הרבה יותר טוב מאשר חשיפה באמצעות טקסטים או פרסומות ממומנות בגוגל, ולו מהסיבה שבאמצעות יוטיוב אפשר לערוך סרטונים ופרסומות יצירתיים ששובים את העין. 


קידום ביוטיוב – למי זה יכול להתאים

 

חשוב להבהיר, קידום שכזה לא מתאים בהכרח לכל אחד. ראשית, מבחינה כלכלית, זה לא משתלם לכל חשמלאי או אינסטלאטור ליצור סרטון ביוטיוב, בכל זאת, עלות הפקת סרטון עולה לא מעט ולא פעם החשיפה לא תכסה את העלות. שנית, לא בכל תחום זה אפשרי, צריך לקחת בחשבון שיש תחומים שהקהלים פחות נחשפים או פחות מתעניינים בסוג כזה של קידום.

קידום כזה יכול להתאים לעסקים במקצועות חופשיים רבים, חברות ועסקים שעובדים בתחום השירותים וכן לבעלי מקצוע אשר יכולים ליצור תוכנית עסקית אשר תניח שהחשיפה תחזיר את עלות הפקת הסרטון.


כיצד להשתמש נכון ביוטיוב

כאן אנחנו נכנסים לנקודה אחרת והיא, כיצד להשתמש ביוטיוב ככלי לקידום. כמו שאפשר להבין יוטיוב מאפשר לנו להציג סרטונים באורכים שונים לצרכים שונים וביניהם, כאמור, גם לצורך קידום העסק שלנו. אנחנו יכולים לעשות את זה במגוון צורות. אנחנו יכולים לבחור בין סרטוני תדמית, סרטון פרסום, סרטון מקצועי ועוד.

הסרטונים יכולים להגיע בשלל צורות, הם יכולים להיות אנימציה, מבוימים, סרטונים עם תמונות אמיתיות ולמעשה בכל דרך שנרצה להציג את העסק שלנו ואותנו. חשוב שנבחר בצורה נכונה את הדרך בה אנחנו רוצים להציג את עצמנו כשהכוונה היא, לבחור באופן שיתאים ויהלום את העסק ואותנו.

לכן עלינו לעשות מחקר מקדים בנושא, כיצד אחרים הציגו ומה היו התגובות על הסרטונים, חשוב שנשים לב שהצילום והבימוי יהיו מקצועיים, לשם כך יש לשכור גורמים מקצועיים שיעבדו איתנו, ולא פחות חשוב, עלינו לבחור תסריט פשוט ותמציתי שיתאים לקידום העסק, ישרת את הסרטון ויותר חשוב, ישרת אותנו, על מנת שנוכל להציג סרטון יפה וטוב.